لیست بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه خدمات مالی
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

لیست بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه خدمات مالی

ارزهای دیجیتال آمده اند تا دنیای معاملات مالی را دگرگون کنند. در میان تعداد زیادی از این رمزارزها برخی از آن ها در صدر لیست بهترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی قرار دارند. هرچند که نوسان قیمت در این بازار بسیار زیاد است و صدرنشین بودن آن ها به عوامل مختلفی بستگی دارد اما تعدادی از آن ها تقریبا همیشه در لیست بهترین ارزهای دیجیتال قرار دارند. در ادامه این مطلب به ده مورد ارز دیجیتال که در لیست بهترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی فهرست شده اند اشاره کرده و توضیح مختصری از آن ها ارائه می دهیم.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال خدمات مالیبهترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی

رتبه

نام ارز دیجیتال

نماد

ماکزیمم میزان عرضه

1

بیت کوین

BTC

21 میلیون کوین

2

اتریوم

ETH

118 میلیون کوین

3

بایننس کوین

BNB

168.14 میلیون کوین

4

تتر

USDT

69.85 میلیارد توکن

5

کاردانو

ADA

4500 میلیارد کوین

6

ریپل

XRP

100 میلیارد کوین

7

سولانا

SOL

488.63 میلیون کوین

8

پولکادات

DOT

1.12 میلیارد کوین

9

USDC

USDC

32.26 میلیارد توکن

10

دوج کوین

DOGE

131.77 میلیارد کوین

1: بیت کوین

از مهم ترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی، می توان بیت کوین را نام برد. بیت کوین (BTC) بر روی بلاک چین اختصاصی خود عمل می کند و از طریق فرآیند استخراج، عرضه می شود. حداکثر عرضه بیت کوین 21 میلیون کوین و عرضه فعلی بیت کوین در گردش 18.85 میلیون سکه است. قیمت فعلی بیت کوین 63،846 دلار است که در 24 ساعت گذشته 2.72٪ افزایش یافته است. قیمت بیت کوین در بالاترین سطح خود (ATH) در 14 آوریل 2021 به 64،846 دلار رسید و 1.54 -1 از آن کاهش یافت. سهم بیت کوین از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 45.46 با سرمایه بازار 1.20 تریلیون دلار است. حجم معاملات 24 ساعته بیت کوین 16.57 میلیارد دلار است. در 776 بازار و 89 صرافی معامله می شود. بایننس فعال ترین آنها است.

بیت کوین یک پروتکل اینترنتی نوآورانه است که بدون نیاز به مقامات مرکزی یا بانک برای انجام معاملات، تراکنش های ارز دیجیتال همتا به همتا را انجام می دهد و به معنی عدم تمرکز کامل آن است.

بیت کوین از طریق اجماع جمعی گره ها(نودها) شبکه به واقعیت تبدیل شده است. بیت کوین منبع باز است، برای عموم آزاد است و هیچ کس کنترل آن را ندارد.

مشخصات معاملات بیت کوین عبارتند از:

بدون اجازه و بدون مرز: شما می توانید معاملات پرداخت را در BTC برای هر کسی، در هر زمان و هر مبلغ، بدون نیاز به واسطه هایی مانند بانک ها یا دولت ها ارسال کنید. هیچ کس نمی تواند حواله شما را محدود کند، آن را مسدود کند یا به هیچ وجه کنترل کند.

شما نیازی به ارائه هیچگونه احراز هویت(KYC/AML) ندارید، که این فناوری مناسب برای خدمات بانکی بدون محدودیت، جوامع دارای محدودیت های شدید یا افرادی در کشورهای توسعه نیافته یا تحریم شده مالی مناسب است.

بیت کوین نمی تواند دستکاری شود زیرا هیچ کس نمی تواند معامله ای به هر میزان را مسدود یا بلوکه کند.

برگشت ناپذیر: هنگامی که یک تراکنش به بلاک چین اضافه می شود، برگشت ناپذیر است.

سریع: معاملات را می توان در عرض مدت کوتاهی پردازش کرده و ظرف یک ساعت کاملاً برگشت ناپذیر می شوند.

در دسترس و آنلاین: 24 ساعت شبانه روز و 365 روز در سال.

نحوه کار بیت کوین

لیست بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه خدمات مالی

فناوری های اساسی پشت بیت کوین رمزنگاری کلید عمومی، شبکه همتا به همتا و مکانیسم اجماع اثبات کار برای تأیید پرداخت هستند. یکی از جذاب ترین ویژگی های بیت کوین، روند تأیید آن است که خطر کلاهبرداری را به حداقل می رساند. بیت کوین توسط "ماینرها" غیرمتمرکز و ایمن نگه داشته می شود (به طور مداوم تراکنش ها را تأیید می کنند و در ازای کار پاداش می گیرند). پس از تأیید مقدار معاملات، بلوک دیگری به بلاک چین اضافه می شود و روند به طور معمول ادامه می یابد.

هر تراکنش پرداختی به شبکه منتقل می شود و در بلاک چین گنجانده می شود تا از هزینه مضاعف جلوگیری شود. پس از چند دقیقه، هر تراکنش به طور ایمن در حجم بالایی از قدرت پردازشی که به گسترش بلاک چین ادامه می دهد، در بلاک چین ذخیره می شود.

به طور پیش فرض قیمت بیت کوین به دلار ارائه می شود اما به راحتی می توانید نمودار بیت کوین را به یورو، پوند انگلیس، ین ژاپن و روبل روسیه با استفاده از سوئیچ ارز در گوشه سمت راست بالای وب سایت CryptoRank.io تغییر دهید.

2: اتریوم

اتریوم (ETH) از دیگر ارزهای دیجیتال خدمات مالی است که بر اساس بلاک چین خود عمل می کند. ETH از طریق فرآیند استخراج عرضه می شود. مجموع عرضه اتریوم 118.00 میلیون کوین و عرضه فعلی ETH در گردش 118.00 میلیون سکه است. قیمت فعلی اتریوم 3،855 دلار است که در 24 ساعت گذشته 1.7٪+ افزایش یافته است. بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ 12 مه 2021 به 4372 دلار رسید و از آن 11.8- درصد کاهش یافت. سهم اتریوم از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 17.19 درصد با سرمایه بازار 454.94 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعته اتریوم 6.76 میلیارد دلار است. در 742 بازار و 91 صرافی معامله می شود. بایننس فعال ترین آنها است.

اتریوم یک پلتفرم محاسباتی توزیع شده متن باز و مبتنی بر بلاک چین است که دارای قابلیت قرارداد هوشمند است. رمزارز ارائه شده توسط اتریوم با نام اتر شناخته می شود. برخلاف بیت کوین، لایت کوین و سایر انواع ارزهای رمزنگاری شده، اتریوم عمدتا به عنوان یک پلتفرم محاسباتی استفاده می شود و نه به عنوان یک سیستم پرداخت.

شرکت کنندگان قدرت محاسباتی کامپیوتر خود را برای تأمین سوخت سیستم، در فرآیند ماینینگ یا استخراج، به اشتراک می گذارند و در عوض، این سیستم به آنها اتر می دهد. برای استفاده از این پلتفرم، باید اترها را استخراج کرده و با استفاده از آنها هزینه پرداخت کنید یا برخی از آن ها را از دیگران خریداری نمایید.

اتریوم همچنین به عنوان بستری برای راه اندازی ارزهای دیجیتال مختلف استفاده می شود. توکن ERC20 به عنوان یک استاندارد توسط بنیاد اتریوم تعریف شده است. توسعه دهندگان سایر ارزها می توانند از این توکن به عنوان الگو برای کسب درآمد با عرضه اولیه یا ICO استفاده کنند.

3: بایننس کوین

لیست برترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی در کریپتورنک

بایننس کوین (BNB) از دیگر ارزهای دیجیتال خدمات مالی بر روی بلاک چین خود است. حداکثر عرضه سکه Binance که منتشر خواهد شد 168.14 میلیون سکه است و عرضه فعلی BNB در گردش 168.14 میلیون سکه است. قیمت فعلی BNB درحال حاضر، 486 دلار است که در 24 ساعت گذشته به 0.39- کاهش یافته است. بالاترین قیمت بایننس کوین (ATH) در 10 مه 2021 به 689 دلار رسید و 29.4 درصد از آن کاهش یافت. سهم بایننس کوین از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 3.09 درصد با سرمایه بازار 81.69 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعته برابر 989.14 میلیون دلار است. در 82 بازار و 39 صرافی معامله می شود که فعال ترین آنها بایننس است.

بایننس کوین (BNB) توکن بومی Binance Smart Chain (BEP-20) و Binance Chain است. BNB ابتدا در سال 2017 بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شد، اکنون برای تمام عملیات ها در اکوسیستم Binance استفاده می شود.

بایننس کوین با عرضه اولیه کوین(ICO)  در سال 2017 راه اندازی شد، جایی که نیمی از حداکثر 200 میلیون توکن BNB به عموم ارائه شد.

این سکه به عنوان یک ابزار سودمند برای هزینه های معاملاتی با تخفیف ایجاد شد، اما از آن زمان کاربردهای زیادی برای آن، چه در داخل و چه خارج از اکوسیستم بایننس، گسترش یافته است.

بایننس کوین که به عنوان توکنی برای هزینه های معاملاتی تخفیف دار ایجاد شده است، اکنون طیف وسیعی از کاربردها را دارد که شامل موارد زیر می شود:

  •  پرداخت هزینه تراکنش درBinance.com ،Binance DEX  و Binance Chain
  •  پرداخت کارت اعتباری
  •  سرمایه گذاری، وام و انتقال
  • اهداف سرگرمی و بازی
  • پرداخت سفر

بایننس کوین برای خرید مستقیم در صرافی Binance در دسترس است، جایی که بیشتر گزینه ها را از نظر جفت معاملاتی با BNB ارائه می دهد. این صرافی بهترین نرخ های معاملاتی را برای BNB ارائه می دهد. همچنین می توانید BNB را در CEX ها و DEX های موجود نیز خریداری کنید.

4: تتر

تتر یک رمز ارز است که بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد می شود. مجموع عرضه تتر 69.85 میلیارد توکن است و عرضه فعلی USDT در گردش 69.85 میلیارد توکن است. قیمت فعلی تتر 1.00 دلار است که تا 0.01+ در 24 ساعت گذشته حرکت کرده است. بالاترین قیمت تتر در تاریخ 27 مه 2017 به 1.21 دلار رسید و 17.3 درصد از آن کاهش یافت. سهم تتر از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 2.64 درصد است و ارزش بازار آن 69.84 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعت گذشته تتر 29.62 میلیارد دلار است. در 79 بازار و 37 صرافی معامله می شود که فعال ترین آنها Kraken است.

5: کاردانو

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال خدمات مالی که بر روی بلاک چین خود عمل می کند کاردانو (ADA) است. حداکثر عرضه آن 4500 میلیارد سکه و عرضه فعلی ADA در گردش 32.07 میلیارد سکه است. قیمت فعلی کاردانو 2.13 دلار است که در 24 ساعت گذشته 0.22٪ افزایش یافته است. قیمت کاردانو در 2 سپتامبر 2021 به 3.09 دلار رسید و 30.9 از آن کاهش یافت. سهم کاردانو از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 2.58 درصد با سرمایه بازار 68.38 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 کاردانو 1.39 میلیارد دلار است. در 89 بازار و 43 صرافی معامله می شود. فعال ترین آنها Lbank است.

کاردانو که در سپتامبر 2017 راه اندازی شد، توانست به سرعت به رقم چند میلیارد دلاری بازار کریپتو برسد. هدف کاردانو نیز با الهام از اتریوم، استفاده از فناوری بلاک چین برای اهدافی فراتر از پرداخت ها است. کاردانو توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های بلاک چین خود را با استفاده از این پلتفرم ایجاد کنند. ساختار دو لایه کاردانو، هر لایه را به طور جداگانه اجرا می کند، بر خلاف اتریوم که هر دو لایه در هم آمیخته اند.

6: ریپل

ارزهای دیجیتال برتر در زمینه خدمات مالی

ریپل (XRP) بر روی بلاک چین خاص خود عمل می کند. حداکثر عرضه XRP که تاکنون منتشر شده 100.00 میلیارد سکه است و عرضه فعلی آن در گردش 46.88 میلیارد سکه است. قیمت فعلی ریپل 1.10 دلار است که در 24 ساعت گذشته به 1.64٪ افزایش یافته است. بالاترین قیمت (ATH) ریپل در 4 ژانویه 2018 به 3.84 دلار رسید و 71.2 درصد از آن کاهش یافت. سهم XRP در کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 1.96 با سرمایه بازار 51.79 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعت گذشته 873.31 میلیون دلار است. در 176 بازار و 68 صرافی معامله می شود که فعال ترین آنها Binance است.

شبکه ریپل یک تجربه واحد و بدون هیچ اصطکاکی برای پرداخت های جهانی ارائه می دهد. به جای مجموعه ای از فناوری های متفاوت، ارتباطات غیر استاندارد و شبکه های متمرکز، شبکه ریپل یک شبکه جهانی از بانک ها است که از طریق فناوری مالی توزیع شده ریپ، پرداخت ها را ارسال و دریافت می کند (و پیام رسانی در زمان واقعی، نقل و انتقال و تسویه معاملات را ارائه می دهد.)

XRP با هدف ارائه راه حل برای موسسات مالی، در حال حاضر توسط بسیاری از برندهای معروف مانند بانک آمریکا و UBS استفاده می شود.

7: سولانا

سولانا (SOL) بر روی بلاک چین خود عمل می کند. حداکثر عرضه سولانا که منتشر خواهد شد 488.63 میلیون سکه است و عرضه فعلی SOL در گردش 300.69 میلیون سکه است. قیمت فعلی سولانا 159 دلار است که در 24 ساعت گذشته به 1.22٪+ افزایش یافته است. بالاترین قیمت (ATH) سولانا در 9 سپتامبر 2021 به 213 دلار رسید و از آن قیمت، 25.6- درصد کاهش یافت. سهم سولانا از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 1.80 درصد است و ارزش بازار آن 47.74 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعت گذشته سولانا 1.07 میلیارد دلار است. در 54 بازار و 21 صرافی معامله می شود که فعال ترین آنها بایننس است.

سولانا یک بلاک چین مقیاس پذیر، غیرمتمرکز و قابل برنامه ریزی است. این شبکه تراکنش سکه SOL و دارایی های دیجیتالی مانند توکن های غیر قابل تعویض (NFT) و همچنین توکن های SPL را تسهیل می کند.

سولانا در سال 2017 ایجاد شد تا مقیاس پذیری یک بلاکچین رمزارز را بدون از دست دادن تمرکززدایی یا امنیت افزایش دهد.

8: پولکادات

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال خدمات مالی پولکادات (DOT) است که بر روی بلاک چین خود کار می کند. مجموع عرضه پولکادات 1.12 میلیارد سکه است و عرضه فعلی DOT در گردش 1.04 میلیارد سکه است. قیمت فعلی این ارز  41.23دلار است که در 24 ساعت گذشته به 0.56٪+ افزایش یافته است. بالاترین قیمت در 15 مه 2021 به 49.95 دلار رسید و 17.5 درصد از آن کاهش یافت. سهم پولکادات از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 1.62 با سرمایه بازار 42.96 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 پولکادات  1.05میلیارد دلار است. در 89 بازار و 42 صرافی معامله می شود که فعال ترین آنها بایننس است.

پروژه پولکادات در سال 2017 توسطGavin Wood  مدیر ارشد سابق اتریوم ایجاد شد. این ایده ناشی از تمایل به ایجاد نسخه ای از اتریوم بود که می تواند مزایای بیشتری را برای توسعه دهندگان، بهبود قابلیت همکاری و مقیاس پذیری ایجاد کند. معاملات DOT در آگوست 2020 آغاز شد. تمرکز اصلی این پلتفرم بر قابلیت همکاری بین بلاک چین های هدفمند تحت یک شبکه واحد و در شبکه های مختلف بلاک چین است. هر بلاک چین می تواند به بلاک چین های دیگر در شبکه پولکادات بپیوندد و ارتباط برقرار کند. پل ها این پیوندهای ارتباطی را ارائه می دهند.

9: USDC

 USDCارز دیجیتالی است که بر روی بلاک چین اتریوم تولید می شود. مجموع عرضه سکه USD 32.26 میلیارد توکن است و عرضه فعلی USDC در گردش 32.26 میلیارد توکن است. قیمت فعلی سکه 1.00 دلار است که در 24 ساعت گذشته به 0.01٪- کاهش یافته است. بالاترین قیمت (USD) در تاریخ 2 اکتبر 2018 به 1.29 دلار رسید و از آن 22.6- درصد کاهش یافت. سهم کوین USDC از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 1.22 با سرمایه بازار 32.27 میلیارد دلار است. حجم معاملات در 24 ساعت گذشته 1.63 میلیارد دلار است. در 95 بازار و 43 صرافی معامله می شود.

10: دوج کوین

دوج کوین(DOGE) از دیگر ارزهای دیجیتال خدمات مالی است که بر روی بلاک چین اختصاصی خود عمل می کند. DOGE در فرآیند استخراج است. کل عرضه دوج کوین 131.77 میلیارد سکه است و عرضه فعلی DOGE در گردش 131.77 میلیارد سکه است. قیمت فعلی دوج کوین  0.244دلار است که در 24 ساعت گذشته به 0.89- کاهش یافته است. بالاترین قیمت دوج در تاریخ 8 مه 2021 به 0.750 دلار رسید و 67.5 درصد کاهش یافت. سهم دوج کوین از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 1.21 با سرمایه بازار 32.12 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 دوج کوین  806.14 میلیون دلار است. در 111 بازار و 55 صرافی معامله می شود و بایننس فعال ترین آنها است.

دوج کوین مانند بیت کوین از یک مدل اثبات کار برای دستیابی به اجماع استفاده می کند. با این حال، الگوریتم دوج کوین کمی متفاوت است. به طور خاص، از الگوریتم اثبات کار کمکی استفاده می کند، که به ماینرها اجازه می دهد تا دوج را همزمان با سایر ارزهای رمزنگاری شده استخراج کنند و در آخر اینکه سه روش اصلی برای استخراج دوج کوین وجود دارد: استخرهای استخراج، استخراج فردی و استخراج ابری.

جمع بندی

ارزهای دیجیتال به عنوان پول های دیجیتال غیرمتمرکز بیشتر از یک دهه است که ایجاد شده اند تا نحوه محاسبات و معاملات مالی را در سراسر دنیا تغییر دهند و امکان آزادی مالی افراد را به شیوه غیرمتمرکز بدون کنترل نهاد دولتی و بانک مرکزی فراهم نمایند. در این مطلب ده ارز دیجیتالی که به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال خدمات مالی شناخته می شوند معرفی کردیم. البته این لیست به دلیل ماهیت نوسانی و غیرقابل پیش بینی بودن ارزهای دیجیتال تغییر می کند اما در هر صورت بیت کوین همچنان پادشاه ارزهای دیجیتال است.





:: برچسب‌ها: لیست بهترین ارزهای دیجیتال در زمینه خدمات مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: